Financiële rust door debiteurenbeheer uitbesteden

Heb jij wel eens nagedacht over debiteurenbeheer uitbesteden en wat je dat allemaal zou kunnen opleveren? Debiteurenbeheer is een noodzakelijk kwaad in een organisatie. Het voegt niks toe aan je producten of bedrijfsvoering en het kost een hoop geld en tijd. Toch kun je er niet omheen. Voor veel bedrijven is het een utopie dat alle klanten netjes en op tijd betalen. Wat je ook doet, van korting voor snelle betalers tot boetes voor wanbetalers, er zijn altijd klanten die facturen niet of niet op tijd betalen. Sommigen hebben daar een gegronde reden voor, anderen niet. In dit artikel laten we je zien wat het voor je betekent als jij het beheer van je debiteuren uitbesteedt.

Sneller betalende klanten

Door debiteurenbeheer uitbesteden krijg jij over het algemeen veel sneller het geld van de wanbetalers op je rekening gestort. Dat is fijn voor je bankrekening en het scheelt een hoop gedoe. Het kan je cashflow een flinke boost geven als je een externe partij je debiteurenbeheer laat regelen. Een externe organisatie is gespecialiseerd in het snel laten betalen van openstaande posten en heeft minder binding met jouw klanten dan jij. Dat maakt het makkelijker om druk te zetten op de wanbetalers. Uiteraard zal een externe partij dat altijd op een nette en correcte manier doen.

Veel minder werk door debiteurenbeheer uitbesteden

Je kunt de mensen op de financiële administratie een hoop werk besparen met debiteurenbeheer uitbesteden. Daarbij zijn de meeste medewerkers blij dat ze zich op andere zaken kunnen richten. Lang niet iedereen vindt het nabellen van klanten met openstaande posten leuk om te doen. Het kan je zo maar een werkbesparing opleveren van een paar %. Je kunt zelf uitrekenen wat je dat oplevert per maand. Zo kun je de werkdruk voor je medewerkers verlagen en eventueel op je loonkosten besparen.

Blije medewerkers op de administratie

Met debiteurenbeheer uitbesteden maak je veel medewerkers blijven zoals we hierboven al aangeven. Heerlijk is het als je geen klanten meer hoeft na te bellen om te vragen waar de betalingen blijven. En wat nog leuker is, je kunt je mensen op een hele andere manier contact laten leggen met klanten. In plaats van te bellen en te vragen waar de centen blijven, kun je ook je medewerkers een telefoontje laten doen om aandacht aan de klant te besteden. Als een medewerker belt om te vragen hoe het gaat met een klant en wat jullie als organisatie voor de klant kunnen betekenen krijg je een hele andere band met je klanten. Dat maakt klanten loyaler en kan een mooie omzetstijging teweeg brengen.

Altijd up-to-date met debiteurenbeheer uitbesteden

Je bent altijd op de hoogte van de laatste stand van zaken als je kiest voor debiteurenbeheer uitbesteden aan Notify. Je krijgt heldere overzichten van openstaande posten en de acties die gedaan zijn en ziet ook de betalingen die binnen komen. Geen stapels meer met facturen van klanten die na gebeld moeten worden. Geen klanten meer die je telefoontje wegduwen als je ze belt. Wel resultaat en rust op de afdeling.

Reacties zijn gesloten